بهترین گریس برای بلبرینگ دور بالا باید به صورتی باشد که علاوه بر تامین میزان روانکاری مناسب نه خیلی پخش شود و نه فاقد روان کننده باشد در واقع باید به میزان کافی باشد.
بهترین گریس برای بلبرینگ دور بالا باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد که در ادامه به تمام جزئیات آن می پردازیم.
ویژگی‌های بهترین گریس برای بلبرینگ دور بالا
گریس برای بلبرینگ دور بالا باید امکان استفاده در شرایط سخت را داشته باشد.
موقع انقباض گریس در بلبرینگ باید قابلیت استفاده را همچنان داشته باشد .
فشار و دمای بالا روی گریس نباید تاثیرگذار باشد.
باید قابلیت کار در دمای پایین را نیز داشته باشد.
گریس هایی برای بلبرینگ دور بالا مناسب هستند که نسبت به خوردگی و یا ساییدگی مقاوم باشند.
بهترین گریس برای بلبرینگ دور بالا باید فاقد هر نوع روان کننده جامد در ترکیبات خود باشد.
گریس‌های با کیفیت نباید ریزش داشته باشند.
بخش‌های مختلف بلبرینگ را باید محافظت کند.
نسبت به آلودگی؛ زنگ زدگی باید مقاوم باشد.
بهترین گریس باید عملکرد خوبی در سرعت بالا داشته باشد.
گریس‌های با کیفیت باید پایداری حرارتی را به خاطر ایجاد اصطکاک در دستگاه حفظ نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین گریس بلبرینگ دور بالا با شماره‌های داخل صفحه تماس بگیرید.
 

قیمت بهترین گریس بلبرینگ دور بالا

جهت استعلام قیمت بهترین گریس بلبرینگ‌های دور بالا توصیه می‌کنیم حتماً با شماره‌های داخل صفحه تماس بگیرید. مشاورین ما در تمامی ساعات کاری پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین شما می‌توانید جهت ثبت سفارش آنلاین با ما در ارتباط باشید. مجموعه پرشین صنعت بزرگترین عرضه کننده گریس‌های با کیفیت با ضمانت اصالت و کیفیت می‌باشد.
 

برای روانکاری قطعات گریس بهتر است یا روغن

قطعاً استفاده از گریس ها برای روانکاری قطعات بهتر است. چرا که تعداد روانکاری قطعات را کاهش می‌دهند. ولی با روغن برعکس می‌باشد. معمولاً با توجه به اینکه موقع روانکاری گریس‌ها حالت ژلاتینی دارند باعث چکه یا نشتی نمی‌شوند.
 ولی روغن کاری معمولاً با چکه و نشتی روبرو خواهد بود. البته هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. معمولاً گریس‌ها از ترکیب روغن پایه صابون و افزودنی‌های مختلف تولید می‌شود که برای سرعت بالا و دماهای مختلف کارایی دارد.
 

گریس هایی که برای بلبرینگ‌های پرسرعت هستند در کجا کاربرد دارند؟

معمولاً گریس ها .در صنایع مختلف کاربرد دارند بیشترین کاربرد آنها در موتورهای الکتریکی؛ ماشین ابزار؛ مته؛ موتورهای مینیاتوری؛ دوک بر روی ماشین آلات نساجی مورد استفاده قرار می گیرند.
 

عواقب عدم استفاده از گریس‌های با کیفیت در بلبرینگ‌های دور بالا

با توجه به کاربرد و استفاده از‌ها در بخش‌های مختلف تاثیرگذاری؛ کیفیت گریس‌های مرغوب همیشه مورد توجه بوده است. عدم استفاده از گریس‌های مرغوب در بلبرینگ‌های دور بالا می‌تواند تاثیرات مخربی روی عملکرد و عمر مفید بلبرینگ‌ها داشته باشد.
چرا که عملکرد صحیح بلبرینگ‌ها نقش مهمی در حفظ و سلامت قطعات خواهد داشت و استفاده از گریس‌های بی‌کیفیت و نامناسب عواقبی نظیر افزایش سرعت؛ افت کارایی؛ خسارت به تجهیزات؛ افزایش هزینه‌ها را در بر خواهد داشت که هر یک از این موارد جای بحث جداگانه دارد.
 

افزایش فرسایش بلبرینگ‌ها به دلیل عدم استفاده از گریس مرغوب

وقتی که از گریس‌های با کیفیت در بلبرینگ‌ها استفاده نشود پایداری حرارتی و خواص ضد فرسایش منجر به کاهش فشار و فرسایش بین سطوح حرکتی بلبرینگ خواهد بود. در واقع سطوح بین بلبرینگ فرسایش بیشتری پیدا می‌کند و در نهایت باعث کاهش عمر مفید بلبرینگ خواهد بود.
 
 

افت کارایی بلبرینگ به دلیل عدم استفاده از گریس‌های مناسب

قطعاً گریس‌های نامرغوب منجر به افت کارایی بلبرینگ خواهند بود. چون این افت باعث کاهش سرعت بلبرینگ؛ افزایش سرعت و افزایش صدا و ایجاد نویز و اهتزاز در بلبرینگ حتی باعث خرابی ناگهانی بلبرینگ‌ها خواهد شد.
 

گریس‌های نامرغوب و افزایش هزینه‌ها

هرچه گریس بی‌کیفیت‌تر باشد شما زودتر نیاز به تعویض یا تعمیر مکرر بلبرینگ پیدا خواهید کرد. در واقع هرچه گریس با کیفیت‌تر باشد هزینه تعمیر و نگهداری کمتر می‌شود و در واقع هزینه‌های شما را به تاخیر می‌اندازد.
 

خسارت به تجهیزات با استفاده از گریس‌های نامرغوب

آسیب و خسارت‌هایی که به قطعات دیگر تجهیزات وارد می‌شود علاوه بر خرابی بلبرینگ ناشی از عدم استفاده از گریس های مرغوب است و تاثیرات منفی روی تمامی تجهیزات و فرایندهای مرتبط را خواهد داشت. لذا به کارگیری گریس‌های با کیفیت و مطابق با استانداردها برای بلبرینگ‌های دور بالا بسیار ضروری و کاربردی است.
لذا عدم استفاده از گریس‌های با کیفیت و مرغوب و مطابق با استانداردها برای بلبرینگ‌های دور بالا بسیار ضروری می‌باشد و عملکرد بهینه بلبرینگ؛ افزایش عمر مفید بلبرینگ و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری را در بر خواهد داشت.
 

نحوه تشخیص گریس مرغوب

برای تشخیص گریس مرغوب باید توجه داشته باشید که غلظت گریس باید در گروه و رتبه مناسب باشد از لحاظ نفوذپذیری، شکل ظاهری و… بررسی شود. مثلاً می‌توانید گرانروی گریس را از روی بسته مطالعه کنید تا میزان بهره‌وری و عملکرد مناسب را دقت داشته باشید.
 باید به نوع غلیظ کننده به کار رفته در گریس توجه کنید. اطلاعات کافی در خصوص نقطه افت یا ریزش گریس را از دست ندهید. چون وقتی که گریس به یک نقطه ریزش برسد فاقد کارایی مناسب خواهد بود. نسبت به افزودنی‌های داخل گریس توجه کنید.
برخی از گریس‌ها دارای برچسب هستند و در آنها از برخی از مکمل‌ها مانند گرافیت مولیبدن دی سولفید استفاده می‌شود .مجموعه پرشین صنعت از جمله مجموعه‌های متخصص در عرضه محصولات با کیفیت از جمله گریس‌های مرغوب برای دورهای بالا می‌باشد که شما می‌توانید اطمینان خاطر بالایی را در خصوص خرید محصولات با کیفیت را از این مجموعه داشته باشید.
جهت ارتباط با واحد فروش مجموعه پرشین صنعت می‌توانید با شماره‌های تماس موجود در صفحه تماس بگیرید.
 
جمع بندی
با توجه به اهمیت گریس‌های مرغوب برای بلبرینگ‌های دور بالا شما باید نسبت به ویژگی‌های گریس ها اطلاعات کافی را داشته باشید. در این خصوص نسبت به تحمل دمای گریس در فشار بالا و فشار پایین می‌توانید از متخصصین ما در مجموعه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
چرا که در صورت عدم استفاده از گریس‌های با کیفیت با عواقب مخرب آنها روبرو خواهید شد. از جمله عواقب می‌توان به کاهش طول عمر مفید قطعه؛ افت کارایی و حتی خسارت به سایر تجهیزات روبرو خواهید شد.
 
 
 
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها