• اطلاعات تماس
  • 02133916596
  • 09122991443
  • info@persiansanatco.ir
  • صفحه اصلی
  • بلبرینگ و رولبرینگ
    • بلبرینگ
      • بلبرینگ های یک ردیف ساچمه(شیار عمیق)6000
      • بلبرینگ های خود تنظیم
      • بلبرینگ های تماس زاویه ای
      • بلبرینگ های کارب CARB BEARING
      • بلبرینگ های سری Y یا UC(یاتاقانی)
      • بلبرینگ نسوز حرارت بالا
      • بلبرینگ های کف گرد
    • رولبرینگ
      • رولبرینگ های مخروطی
      • رولبرینگ های دو ردیف ساچمه بشکه ای
      • رولبرینگ های سوزنی
    • بوش چاکنت و مهره چاکنت
    • بالسکرو و ریلی
  • محصولات
    • تسمه
      • انواع نوار نقاله
      • تسمه انتقال نیرو
      • تسمه تایمینگ
      • تسمه جوشی
      • تسمه شیاری
      • تسمه نقاله
    • یاتاقان
      • یاتاقان پایه دار SNL-SNH
      • یاتاقان بلبرینگ ( …UCP-UCF-UCT)
    • کاسه نمد پکینگ اورینگ
    • دنده زنجیر و زنجیر
    • فولی و کوپلینگ
      • فولی
      • کوپلینگ
      • لاستیک کوپلینگ
      • فولی تایمینگ تایپیر لاک دار
      • تاپر لاک (taper bushing)
    • گریس و روانکارها
  • خدمات
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • استعلام قیمت
  • کاتالوگ

بازرگانی پرشین صنعت

دلایل یاتاقان زدن خودرو

  • صفحه نخست
  • مقالات
  • دلایل یاتاقان زدن خودرو
انواع تسمه خودرو
انواع تسمه خودرو
مرداد 14, 1401
انتخاب تسمه مناسب
انتخاب تسمه مناسب
شهریور 3, 1401
مرداد 24, 1401
موضوعات
  • مقالات
برچسب ها
دلایل یاتاقان زدن خودرو
دلایل یاتاقان زدن خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد.
 از جمله:
 عدم استفاده از روغن مرغوب
 افزایش دمای موتور
 قطعات فرسوده
 خرابی پمپ روغن
 رانندگی نامناسب و غیره 
هر کدام از موارد فوق می‌تواند مزید بر علت شده و موجب یاتاقان زدن خودرو شود.
 یاتاقان زدن موتور دارای علائم و نشانه هایی میباشد.
 در زمان دیدن این علامت ها میتوان از یاتاقان زدن خودرو جلوگیری نمود.
 در ادامه مقاله به تشریح علت های یاتاقان زدن خودرو، نحوه جلوگیری از یاتاقان زدن و علائم یاتاقان زدن خودرو اشاره خواهیم داشت.

دلایل یاتاقان زدن خودرو

عدم استفاده از روغن مرغوب

محتوایی ظروف روغن  همیشه دارای جرم هستند، که پس از مدتی رسوب کرده وتبدیل به جرم خواهد شد.
این جرم ها اگر به قطعات خودرو وارد شود، در نتیجه موجب گرفتگی قطعات خواهد شد بنابراین باید از روغن های مرغوب و باکیفیت استفاده کرد چرا که روغن های بی کیفیت موجب جرم گرفتگی قطعات خواهند شد.
همچنین تعویض روغن در طولانی مدت می تواند آسیب پذیر باشد بنابراین روغن های مرغوب موجب عدم آسیب به قطعات خودرو می شود چرا که روغن کاری صحیح می تواند موجب عملکرد صحیح قطعات شود و یاتاقان ها در شرایط مناسبی قرار بگیرند و به خوبی کار کند.

افزایش دمای موتور

خرابی فن ها و یا بی آبی موتور می توانند موجب افزایش دمای موتور شده ،در نتیجه یاتاقان ها زیاد گرم می‌شود .
زمانی که یاتاقان های موتور بیش از حد گرم شوند موجب عدم عملکرد صحیح یاتاقان شده و در نتیجه عامل موثر درد دلایل یاتاقان زدن خودرو خواهد بود. 

خرابی قطعات

زمانی که قطعات خودرو مانند یاتاقان ها مدت زمان زیادی فعالیت کند، در نتیجه موجب خرابی و یا شکستگی خواهند شد .
خرابی و شکستگی قطعات در نتیجه موجب اختلال در فرایند کار کردن موتور خواهد بود در نتیجه موجب یاتاقان زدن خودرو خواهد شد. 

خرابی پمپ روغن

خرابی پمپ روغن می تواند موجب عدم عملکرد صحیح یاتاقان ها شود.
با اینکه شما از روغن های با کیفیت استفاده میکنید، اما خرابی ها موجب عدم عملکرد صحیح روغن در کلیه قطعات خواهد شد.
برای این منظور باید شما تمامی اجزای پمپ روغن را بررسی کنید.
مانند:
پوسته
فنر روغن 
پلانجر
روتر داخلی و خارجی
محور اصلی و هرزگرد
چرخ دنده محرک و هرزگرد و غیره
یکی از علائمی که می تواند نشان دهنده خرابی پمپ روغن باشد، چراغ هشدار دهنده فشار روغن می باشد.
همچنین افزایش دمای کارکرد موتور صدا های غیر عادی در دور بالای موتور نشانه خرابی پمپ روغن می باشد که باید سریع اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمود چرا که می تواند آسیب های جدی را در بر داشته باشد.

عدم رانندگی صحیح

رانندگی های هیجانی ،سریع گاز دادن های زیاد و غیر معمول منجر به افزایش فشار موتور خواهد شد در نتیجه قطعات موتور باید فشار را تحمل کند.
هرچه میزان دور موتور افزایش پیدا کند در نتیجه احتمال آسیب دیدگی قطعات نیز بیشتر خواهد بود در نتیجه بهتر است تا با رانندگی های صحیح از حوادث پیشگیری کنیم.

خوردگی یاتاقان ها

خوردگی یاتاقان ها معمولا می‌توانند موجب سر صدای یاتاقان و ساییدگی اعضای یاتاقان شود. 
از جمله عوامل موثر در خوردگی یاتاقان  می توان به وجود بخار و رطوبت، وجود اسید ها، محیط نامناسب ،عبور جریان الکتریسیته عدم روانکاری و یا عدم روانکاری صحیح، بد جاخوردن یاتاقان اشاره کرد.

کم آبی موتور

زمانی که موتور به هر علتی ممکن است دچار کم آبی شود در واقع هشدار دهنده مشکل بزرگ است.
 برای منظور باید مشکل به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد.
 کم آبی موتور ناشی از نشت آب از رادیاتور، شلنگ ها و یا به علت فرسودگی و تمام شدن عمر رادیاتور ،شکستن پروانه فن و برخورد با رادیاتور، به علت تصادف و ضربه شدید به رادیاتور، عدم وجود ضد یخ و پوسیدگی رادیاتور ،شل شدن و یا خرابی بست های رادیاتور، خرابی واتر پمپ، خرابی واشر سرسیلندر، خرابی منبع انبساط، خرابی درب رادیاتور ،خرابی در ترموستات و یا واشر ترموستات و یا بخش های دیگر می باشد که در نتیجه به دلیل عدم رسیدگی صحیح منجر به یاتاقان زدن خودرو خواهد شد.

آلودگی یاتاقان

آلودگی یاتاقان ناشی از گرد و خاک، روان کاری ها ، استفاده از قطعات دست دوم و کار کرده می باشد.
دلایل-یاتاقان-زدن

آشنایی با علائم یاتاقان زدن خودرو

صداهای غیر عادی در زمان گاز دادن

ایجاد صدای تق تق یا لق لق در زمان شتاب گرفتن ماشین از جمله نشانه های یاتاقان زدن خودرو میباشد.
در صورتی که در دور آرام هیچگونه صدایی از موتور را نخواهید فهمید. بنابراین برای پیشگیری از هزینه های بالا بر دوشتان باید سریع اقدام به تعمیر و تعویض یاتاقان ها و بلبرینگ خودرو نمایید.

روشن شدن چراغ چک موتور

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده برای اتاقان زدن خودرو روشن شدن چراغ چک موتور می باشد.
 البته باید یادآور شویم که همیشه روشن شدن چراغ چک روغن یا چشمک زدن آن نشانه یاتاقان زدن نخواهد بود.

روشن نشدن ماشین

زمانی که ماشین یاتاقان زده باشد علیرغم استارت خوردن ، روشن نخواهد شد، در اصطلاح موتور قفل شده است.

عدم شتاب کافی خودرو

یکی از نشانه های  واضح در زمان یاتاقان زدن خودرو عدم شتاب کافی خودرو می باشد.
 به صورتی که شما خودرو را همیشه کم جانتر حس میکنید .
یعنی به خوبی گاز نمیخورد و شتاب خوبی برای حرکت ندارد.

جا زدن اشتباه یاتاقان ها

واضح ترین اشتباه در خرابی یاتاقان ها عدم نصب صحیح یاتاقان ها و جا زدن آنها می باشد.
معمولاً بر روی بلبرینگ ها و یاتاقان شیارهایی تعبیه شده که باید رینگ داخلی غلتشی استوانه یاتاقان در رینگ بیرونی قرار می گیرد.
اگر در زمان جا زدن رینگ داخلی در رینگ بیرونی بد جا بیفتد و یا جا انداختن با اعمال فشار انجام شود، در نتیجه شیارها رنگ تیره به خود پیدا می کند.
زمانی هم که فشار زیاد وارد شود شیارهای مخروطی روی یاتاقان ها ایجاد می شود.
در صورت مشاهده شیارهای اضافی حتما باید اقدام به تعویض بلبرینگ و یاتاقان ها نمود.

یاتاقان ها در کجا قرار دارند

معمولا یاتاقان ها در دسته پیستون و میل لنگ قرار داده می شوند و غالباً بیشترین علت خرابی آن ها افزایش دما می باشد.
تا جایی که اگر داغی بیش از حدمنجر به ذوب شدن خواهد شد که در نتیجه منجر به چسبیدن دسته پیستون به میل لنگ می شود و در نهایت موجب سوختگی موتور خواهد شد.

 پرشین صنعت به عنوان یکی از تامین کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ ، تسمه، یاتاقان و قطعات صنعتی با برندهای معروف اروپایی با   نزدیک به پانزده سال تجربه در خدمت صنعت کشور و حمایت از تولید ملی میباشد.

 شما میتوانید جهت خرید تسمه با متخصصین ما تماس بگیرید و یا فرم استعلام قیمت را کامل کرده تا در اولین فرصت متخصصین ما با   شما تماس بگیرند.

Share
Rahmani
Rahmani

مطالب مرتبط

یاتاقان دستگاه بلوک زنی (Block machine bearing)

یاتاقان دستگاه بلوک زنی (Block machine bearing)

بهمن 10, 1401

یاتاقان دستگاه بلوک زنی


اطلاعات بیشتر
تسمه موتور سیکلت

تسمه موتور سیکلت پرشین صنعت

دی 30, 1401

تسمه موتورسیکلت


اطلاعات بیشتر
تعمیرات تسمه نقاله
آذر 12, 1401

تعمیرات تسمه نقاله


اطلاعات بیشتر
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
وارد شدن
اطلاع از
guest
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1398© پرشین صنعت، تمامی حقوق وب سایت محفوظ است.

اطلاعات تماس

آدرس: تهران – سعدي جنوبي

تلفن:02133916596 – 02136058535

همراه: 09122991443

ایمیل: info@persiansanatco.ir

درباره ما

پرشین صنعت به عنوان یکی از تامین کنندگان بلبرینگ و رولبرینگ ، تسمه، یاتاقان و قطعات صنعتی با برندهای معروف اروپایی با نزدیک به دو دهه تجربه در خدمت صنعت کشور و حمایت از تولید ملی میباشد.

خبرنامه

برای اطلاع از آخرین محصولات و تخفیف ها در خبرنامه پرشین صنعت عضو شوید.

    طراحی، پیاده سازی، مدیریت محتوی و پشتیبانی توسط پرشین صنعت
    0
    • اطلاعات تماس
    • 02133916596
    • 09122991443
    • info@persiansanatco.ir
    wpDiscuz